Spelvarianten

Axe Throwing Sittard

Basisspel

Elke speler mag 10x gooien, de winnaar is degene met de hoogste score na 10x gooien.

Around the World

Around the world is ontworpen om een speler vaardigheden te testen die gericht zijn op het hele doelwit en niet alleen op de bullseye. Het doel is om elk puntgebied achter elkaar te raken, te beginnen met de buitenste ring van het bord en je weg naar binnen te werken en vervolgens weer terug naar de buitenste ring →  1,2,3,4,B,4,3,2,1, (Killshot). De speler mag niet door naar de volgende ring tot het huidige doel is geraakt. 

Cornhole

Er wordt gegooid tot een score van 21 is bereikt. Een team moet precies dat aantal punten scoren om te winnen. Als je team bijvoorbeeld op 19 punten staat en 4 punten krijgt voor een totaal van 23, telt dat niet mee en wordt je score weer op 19 gezet.

Cricket 

Elk team moet alle vooraf bepaalde nummers op het bord 3 keer raken, waarbij elke keer dat een nummer wordt geraakt 1 markering wordt geplaatst. Zodra een team 3 keer een nummer heeft geraakt, wordt dat nummer “gesloten”, en is dan beschikbaar om te scoren (als er voor punten wordt gespeeld). Zodra beide teams een nummer sluiten, is het nummer “dood” en zal het niets doen voor een van beide teams die het voor de rest van het spel raakt.

Ezelen

Het team met het laagste score krijgt een letter. Het eerste team dat EZEL heeft verliest. Gelijkspel resulteert in 1 extra worp. Als de score vervolgens nog steeds gelijk is, worden er geen letters toegekend en zijn de volgende 2 werpers aan de beurt.